سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر اندازه دانش انسان افزون گردد، توجّه وی نسبت به نفس خود، بیشترگردد و در ریاضت و اصلاح آن، کوشش بیشتری مبذول کند . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 85 اسفند 4 , ساعت 3:31 عصر



چند روزی بود که مشغلات کاریم زیاد و وقت برای به روز نمودن وبلاگم را از دست داده بودم. امّا الحمدالله مناسبت میلاد خجسته ی امام محمّد باقر (ع) را بهانه ای دیدم که حتماً یه سر به وبلاگم بزنم . همونطور که می دونید سوم صفر مصادفه با میلاد با سعادت پنجمین ستاره ی امامت امام محمّد باقر (ع).
بعد از اینکه کلی فکر کردم که چه نکات تربیّتی جالبی می تونم گلچین کرده و بنویسم یه دفعه به ذهنم اومد که از سخنان آن امام بزرگوار هدیه ای آماده کرده و تقدیمتون کنم امیدوارم نهایت استفاده رو برده و ما رو هم از دعای خیرتون بهره مند کنید.
1. موضوع: مداومت در کارها
محبوب ترین چیز نزد خدا، کاری است که پیوسته و مدام انجام شود، اگر چه کوچک باشد. (اصول کافی/ج2/ص82)
2. موضوع: منفوران
با مردم بهتر از آن چه دوست دارید به شما بگویند، سخن بگویید! که همانا خداوند از نفرین کننده ی دشنام دهنده، سرزنش کننده ی مؤمنان، ناسزاگوی بیهوده گو، گدای اصرار کننده، خشمگین می شود. (منتخب/ ص 401/ح4960)
3. موضوع: پاداش منتظران
بدانید کسی که منتظر حکومت حق باشد، پاداش او همانند پاداش روزه دار زنده دار است. (اصول کافی/ ج2/ ص176/چاپ اسلامی)
4. موضوع: رمضان،بهار قرآن
هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است. (بحار الانوار/ ج92/ص213)
5. موضوع : مقام یاری رساننده به حضرت مهدی (عج)
چون یکی از یاران قائم (عج) روی زمین گام نهد آن زمین به سرزمین های دیگر مباهات می کند که امروز فلان یاور حضرت قائم (عج) بر فراز من گام نهاد. (روزگار رهایی/ ص631)
6. موضوع : ایمان واقعی
هیچ انسانی نمیتواند ایمان واقعی داشته باشد مگر آن که خداوند عزّوجلّ و رسول خدا (ص) و همه ی ائمه ی اطهار علیهم السلام و امام زمانش را بشناسد و تحت فرمان آن حضرت قرار گیرد. ( الحکم الزاهره/ج2/ص275)
7. موضوع: نابود کننده ی انحرافات
حضرت مهدی (عج) تمامی انحرافات و نابسامانیهای فکری، اخلاقی، سنّتی و … را منهدم و اسلام ناب را تجدید حیات خواهد نمود. (منتخب الاثر/ ص 305)
8. موضوع : جهانی سرشار از امنیّت
در آخر الزمان کودکان خردسال با مارها و عقربها بازی می کنند و آسیبی به آنها نمی رسد شر از جهان رخت بر میبندد و تنها خیر باقی می ماند. (روزگار رهائی/ص 619)

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ